loading...
دبیرستان نمونه جوادالائمه (ع) متوسطه اول
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
اورانیوم 0 239 amirrezafatahi
آب سنگین 0 126 amirrezafatahi
هسته فیزیک علوم 0 97 amirrezafatahi
خواص زنجبیل 0 100 amirrezafatahi
علم وصنعت 0 103 amirrezafatahi
فیزیک کوانتومی 0 102 amirrezafatahi
NACL نمک خوراکی 0 134 amirrezafatahi
پروتئینها 0 106 amirrezafatahi
ویتامین 0 99 amirrezafatahi
لیید ها 0 94 amirrezafatahi
مدیر وبلاگ بازدید : 36 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همه ما تا حدودی از قانون بقا اطلاع داریم، قانونی که به موجب آن گونه‌های برتر که از توانایی وفق دادن خود با شرایط حاکم بر محیط زیست‌شان برخوردارند به حیات خود ادامه داده و دسته‌ای که فاقد این خصوصیات هستند لاجرم از میان می‌روند. یکی از راه‌کارهای جانوران برای ادامه بقا توانایی استتار و پنهان شدن از دست دشمنان است. هر چند که این توانایی در شکار نیز به کمک آنان آمده و ضامن ادامه حیات‌شان می‌باشد. درک این که چگونه حیات وحش توانسته برای میلیون‌ها سال خود را با شرایط حاکم تطبیق دهد حقیقتا شگفت‌آور و مبهوت کننده است.

 

    بقیه تصاویر را در اینجا ببینید

 

 

ali1999 بازدید : 29 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

پرتو گاما:

گاما پرتویی الکترومغناطیسی با بسامد بالا و در نتیجه انرژی بالاست. کاربرد اشعه ی ایکس از گاما بیش تر است. اشعهٔ گاما پرتویی یونی و در نتیجه برای سلامتی مضر است. پرتو گاما بطور معمول در نتیجهٔ فروپاشی حالت‌های انرژی بالای هسته‌های اتم تولید می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز برای تولید آن وجود دارد. پل ویلارد دانشمند فرانسوی در سال ۱۹۰۰ در حین مطالعهٔ رادیوم موفق به کشف اشعهٔ گاما شد.

  

 

 

amirrezafatahi بازدید : 30 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

با توجه به اینکه رنگ سرخ طولانی ترین طول موج را دارد، تابش فروسرخ یا مادون قرمز دارای طول موجی بین تقریباً 750 نانومتر و 1 میلی متر است و از سه نوع فرآیند مغناطیسی برای ارسال داده های خود استفاده می کند.

با توجه به سهم امواج مادون قرمز از طیف رنگها، استفاده های کاربردی زیادی را می توان برای این امواج نام برد از جمله یافتن مقصد و رهگیری هدف در موارد نظامی، تنظیم دما از راه دور، استفاده در بی سیمها برای ارتباطات short area، طیف بینی و پیش بینی وضعیت هوا.

1033 بازدید : 36 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)
مختصری از وانــــــــــــدو گــــــــــــراف
وان دوگراف دستگاهی است که می‌تواند یک‌عالمه الکتریسیته ساکن تولید کند، درست مثل ابرها؛
به‌طوري كه وقتی دست‌تان را به آن می‌زنید، می‌توانید جرقه‌هایی مثل رعد و برق را در اتاق خودتان ببینید مولد واندوگراف، دستگاهي است كه مي‌تواند بارها و ولتاژهاي خيلي بالايي را توليد كند.
در اين مولد، يك تسمه لاستيكي كه به سرعت حركت مي‌كند، بارهاي منفي را به داخل يك پوسته فلزي كروي مي‌برد.
اين پوسته بر روي يك پايه عايق نصب شده است تا بار روي آن نتواند منتقل شود.
اگر اين پوسته را باردار كرده و و يك كره متصل به زمين در نزديك آن قرار دهيد، جرقه‌هاي بزرگي مانند جرقه‌هاي كوچك آذرخش (برق آسمان)، در ميان دو كره توليد مي‌شود.
بار الكتريكي منفي بر روي پوسته كروي به اندازه‌اي زياد است كه هوا (كه در حالت عادي عايق است) را براي لحظه‌اي به رسانا تبديل مي‌كند.

جرقه و بار الكتريكي، به طرف كره متصل به زمين (يا اگر شما خيلي نزديك آن باشيد به طرف شما) حركت مي‌كند.

 

amirrezafatahi بازدید : 27 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)

آلبرت انيشتين» در چهاردهم مارس 1879 در شهر «اولم» واقع در ناحيه «ورتمبرگ» آلمان متولد شد. وقتي كه آلبرت يك ساله بود، خانواده وي از اولم عازم مونيخ گرديدند. پدر آلبرت، هرمان انيشتين، كارخانه كوچكي براي توليد محصولات الكتروشيميايي داشت و با كمك برادرش كه مدير فني كارخانه بود، از آن بهره برداري مي كرد. وي از لحاظ عقايد سياسي با حكومت پروسي ها مخالفت داشت، اما امپراتوري جديد آلمان را ستايش مي كرد و صدر اعظم آن « بيسمارك » و ژنرال « مولتكه » و امپراتور پير يعني « ويلهم اول» را مورد تجليل قرار مي داد. مادر انيشتين كه پائولين كوخ نام داشت، بيش از پدر زندگي را جدي مي گرفت و از احساسات هنرمندانه اي برخوردار بود.

amirrezafatahi بازدید : 25 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)

<p><span style="font-size: medium;">زمین شناسی دانش سیاره زمین است ودرباره منشا مواد و اشکال موجود بر آن صحبت می&zwnj;کند. گذشته این سیاره وفرایندهایی که برروی آن رخ داده یا درحال رخ دادن است و بر اشکال آن تاثیر دارد بررسی شود. برای حصول نتیجه از این مباحث در زمین شناسی باید اثر فشارهای مختلف مورد اثر بر زمین وهمچنین شیمی موادی که این سیاره از آن تشکیل شده واثر موجودات زمین در آن از جنبه&zwnj;های مختلف مورد بحث قرار گیرد. اطلاعات اولیه در مورد خود کره زمین نظیر پیدایش زمین عمر آن و وضعیت آن در فضا واز این قبیل ازطریق مطالعه سایر اجرام سماوی بدست می&zwnj;آید و گاها از این طریق با مطالعه وضع فعلی سایر اجرام شبیه زمین به طرز پیدایش رخدادها وتغییرات در گذشته زمین پی می&zwnj;برند.</span></p>

amirhoseinsalari بازدید : 35 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

دیابت چیست؟

دیابت زمانی بوجود می آیدکه در بدن شما به اندازة کافی انسولین تولید نشود یا از انسولین تولید شده دربدن به طور مؤثّری استفاده نگردد.بدن شما بدون انسولین نمی تواند انرژی مورد نیاز را از مواد غذایی مصرفی بدست آورد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، انسولین هورمونی است که از غده لوزالمعده ترشح می گردد.

غذایی که مصرف می کنیم دربدنمان به نوعی قند به نام گلوکز تبدیل می شود.
انسولین به گلوکز کمک میکند که وارد سلولهای بدن شود تا به انرژی تبدیل گردد.
بدون انسولین، گلوکز به جای ورود به سلول در بدن جمع می شود.

انواع دیابت۱- دیابت نوع اول یا دیابت وابسته به انسولیناین نوع دیابت زمانی اتفاق می افتد که انسولین یا وجود ندارد یا مقدار آن بسیار کم است. در چنین مواردی باید انسولین تزریق گردد.دیابت نوع ۱ اغلب کودکان و نوجوانان را در بر می گیرد ولی افراد در سنین بالاتر هم ممکن است دچار شوند.این نوع دیابت حدود ۱۰% کل دیابتی ها را شامل می شود.۲ -دیابت نوع دوم یا دیابت غیر وابسته به انسولیناین نوع دیابت زمانی اتفاق می افتدکه بدن قادر به تولید انسولین به اندازه کافی نباشدو یا انسولین تولید شده نتواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. با رژیم غذایی، داروهای خوراکی و فعالیتهای جسمی می توان این نوع دیابت را کنترل کرد.
دیابت نوع۲ اغلب در افراد بالغ دیده می شود و شایعترین نوع دیابت است و ۹۰% کل دیابتی ها را شامل می شود.

amirhoseinsalari بازدید : 26 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

آبفشان چیست؟ آب سرد در نزدیکی سطح زمین به داخل نفوذ می کند همچنان که به منبع گرم زیر زمینی برخورد می کند ، داغ شده و به نقطه جوش می رسد با این وجود ، در نقطه جوش آب به بخار تبدیل نمی شود . علت این است که در عمق زمین فشار بسیار زیادی وجود دارد . در آین شرایط ، آب به حالت فوق داغ است . آب به اندازه کافی داغ است تا به بخار تبدیل شود بدلیل فشار بسیار زیاد زیر سطحی این امر میثر نمیشود . ولی در بعضی نقاط آب به اندازه کافی داغ می شود ، چنان چه فشار کاهش یابد ، بخار در روند تیدیل شدن از آب داغ منفجر می شود واین انفجار آبهای محسور ریز سطحی را بعنوان یک آبفشنان فوران می دهد به وبلاگ منstudentnemoone.blog.irهم سری بزنید.

amirrezafatahi بازدید : 36 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 

آهن دارای سطوح صاف و نقره‌ای براق مایل به رنگ خاکستری‌ست اما وقتی در هوا با اکسیژن ترکیب می‌شود به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آید که به آنها اکسید درای ترکیبات آهن یا زنگ گفته می‌شود. کریستال‌های خالص آهن نرمه (نرم تر از آلمینیوم) و با اضافه کردن مقدار کمی ناخالصی مانند کربن مقدار قابل توجهی تقویت می‌شود.

ali2000 بازدید : 28 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

از دیر باز دست کم از زمان یونانیان، همواره دو مسئله مورد توجه بود:


تمایل اجسام به سقوط به طرف زمین هنگام رها شدن.
حرکات سیارات ، از جمله خورشید و ماه که در آن زمان سیاره محسوب می‌شدند.

ali2000 بازدید : 46 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=a3aaf06940ecfac376a434bfa751cd10

نام فایل :                       تدریس_سرگذشت_زمین_علوم_سوم.pptx
حجم فایل :                                                                5.12 MB
دانلود شده :                                                             147   بار
آدرس فایل :                                             
توضیحات :
 

hooman بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

نیاکان ما از زمان‌های دور کوشش می‌کردند به روشی بر چگونگی آب و هوای منطقه‌ی خود اثر بگذارند. قربانی کردن و انجام آیین‌های دینی با هدف خشنود کردن خدایان و خواهش از آن‌ها برای فرستادن باران، از کارهایی است که آن‌ها به هنگام کاهش بارندگی انجام می‌دادند....

 

دنباله متن در ادامه مطلب

 

 

 



ali2000 بازدید : 49 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (2)

دایناسورها چگونه نابود شدند ؟
برخوردهای فضایی همواره از جذاب‌ترین موضوعات نجومی بوده‌اند. دانشمندان این بار به سراغ منشا برخورد بزرگ با زمین در ۶۵ میلیون سال گذشته رفته‌اند و دریافته‌اند که کدام گروه از سیارک‌ها عامل این برخورد بوده‌اند.
تنها اعضای سایت میتوانند لینک ها رو ببینند.
برای ثبت نام کلیک کنید!!
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از نیچر ، به نظر می‌رسد ردپای شهاب سنگی که احتمالا در حدود ۶۵ میلیون سال قبل دایناسورها و اکثر گونه‌های دیگر حیات در زمین را منقرض کرد، در کمربند سیارک‌ها باقی مانده است.
تحقیقات گروه مشترکی از «موسسه تحقیقات جنوب غربی»(Southwest Research Institute) آمریکا و دانشگاه «چارلز»(Charles) در پراگ، نشان می‌دهد که منشا دهانه «چیکسولاب»(Chicxulub) در شبه جزیره یوکاتان و دهانه «تیکو» در ماه، تکه تکه شدن سیارک «باپتیستینا»(Baptistina) در اثر برخورد با سیارکی دیگر بوده است.
این محققان مشاهدات رصدی و محاسبات ریاضی را به کار گرفته‌اند تا گذشته باپتیستینا و عواقب تکه تکه شدن آن را بررسی کنند. این درحالی است که تنها قسمتی از کار آنان بررسی تاثیرات این واقعه بر زمین و ماه است.

 

 

ali2000 بازدید : 50 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (4)

نوشته علی صادقی

مثلث برمودا

مطمئنا كساني كه سنشان بيشتر از 20 سال است، ديويد كاپرفيلد و شيرين كاري هايش را به خاطر دارند؛ عبور از ديوار چين، نصف شدن توسط اره برقي و ...، اما از ميان همه اين شيرين كاري ها، يكي از همه ترسناك تر به نظر مي رسيد: ديويد كاپرفيلد در برمودا . قرار نيست امروز پرده از اسرار ديويد كاپرفيلد برداريم، امروز قرار است با خوفناك ترين منطقه جغرافيايي جهان و اسرار آن آشنا شويم: مثلث برمودا

 

دنباله در ادامه مطلب

مدیر وبلاگ بازدید : 98 شنبه 14 دی 1392 نظرات (7)

در تمام دنیا تولید برق از منابع گوناگون رو به افزایش است. سازمان انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۳۰ پیشرفت قابل توجهی در میزان تولید برق جهان مشاهده خواهد شد.

 

دنباله ی متن در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 138
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 180
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 443
  • بازدید کلی : 65,012
  • خرید شارژ
    دانستنی ها

    مترجم